Köpvillkor
Priser och betalning
Betalning sker med MobilePay, kontokort eller Klarna Checkout. Du väljer själv hur du vill betala: Faktura-14 dagar, kreditkort, eller dela upp betalningen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser vid omständigheter som vi inte rår över (till exempel valutaförändringar, höjda inköps- eller tillverkningspriser eller höjd moms). Därutöver förbehåller vi oss rätten att annullera beställningar där varan är uppenbart felaktigt prissatt. Läs mer om tjänsten på Klarna eller kontakta Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10. Beroende på vilket betalsätt du väljer kan olika avgifter tillkomma.
Orderbekräftelse
Vi mailar dig en orderbekräftelse efter din beställning. Kontrollera att bekräftelsen stämmer överens med dina önskemål. Vill du ändra något i din beställning ska du göra det fortast möjligt efter ditt köp, Du kan kontakta oss via mail på info@harligaunder.se , Om du inte hittar din orderbekräftelse kan det vara bra att kika i mappen för skräppost i din mail.
Osäker på din storlek
Vi önskar begränsa vår miljöpåverkan och förbehåller oss därför rätten till att begränsa antalet bh:ar och bikinis storlekar i en order för utprovning. Är du osäker på val av storlek och modell kan du kontakta oss innan du beställer, så får du hjälp. Vi har stor kunskap och lång erfarenhet och finns här för att ge dig vår expertis och hjälpa dig hitta rätt storlek och modell. Observera att bikinibyxor och trosor levereras plomberade och kan därför INTE provas hemma.
Leveranser
Varor skickas vanligtvis inom 2-16 vardagar förutsatt att din vara finns på vårt lager. Fraktkostnaden inom Sverige kostar 59 kr till 99 kr, fraktfritt vid order över 750 kr. När vi har lämnat in ditt paket till PostNord kommer du att få ditt kollinummer via mail så att du kan spåra paketets väg hem till dig. När paketet är på väg till dig får du information om det i ett sms. Sedan levereras din beställning med PostNord. Får det inte plats i brevlådan får du ett sms med kollinummer och information om när ditt paket är redo att hämtas ut.
Skulle delar av din order inte finnas i lager, skickar vi din leverans samlad så snart vi fått in varan.
Vi är inte ansvariga för leveranstiden när paketet övergått till transportbolaget. Vi hjälper gärna dig att reda ut anledningen till en eventuell försening.
Vi ansvarar inte för paket som inte uthämtats inom skälig tid. Vi ansvarar inte heller för ej uthämtade paket som returnerats till oss. Ej uthämtade paket som returneras till oss fraktas på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ett paket även om du ångrat ditt köp.
Har du som kund missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, betalar du själv fraktkostnaden (99kr) för det andra utskicket. Observera att paket beställda med leverans Postnord Collect, ligger hos ombudet i 7 dagar.
Ångerrätt, returer och byten
Retur- och ångerrätt enligt distansavtalslagen
När du handlar i vår webbutik har du ångerrätt enligt distansavtalslagen. Vi erbjuder dig öppet köp och full returrätt inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Returer som inkommer efter 14 dagar godkänns inte.
Byten och returer
- Om du vill byta till en annan storlek, vänligen kontakta oss via mejl. Vi krediterar din ursprungliga beställning när vi mottagit returen av den felaktiga storleken.
- Returer och byten måste godkännas via e-post innan du skickar tillbaka varan. Kontakta oss för att få ditt returärende godkänt.
Returfrakt och avgifter
- Kunden betalar alltid för returfrakten. Om du vill returnera en vara står du för kostnaden att skicka tillbaka den till oss.
- Fraktavgift vid retur: Om det totala värdet på de varor du behåller efter din retur understiger 750 kr, tillkommer en avgift för den ursprungliga frakten (frakten från oss till dig) på 99 kr.
- Returfraktsedel: Om du vill returnera, byta eller reklamera en vara kan du använda samma förpackning som varan levererades i. Kontakta oss via e-post så skickar vi en returfraktsedel och drar då 79 kr på din kreditering.
- Byte av storlek: Om du vill byta till en annan storlek eller färg på den vara du beställt, tillkommer alltid en fraktavgift på 59 kr för din andra sändning.
Skicka returen spårbart
- För din egen säkerhet rekommenderar vi att du skickar returen som spårbart brev eller paket.
- Returer som skickas på annat sätt (och som kräver hämtning hos ett ombud) kan innebära extra kostnader. En avgift på 79 kr tillkommer om vi behöver hämta försändelsen från ett ombud.
Villkor för retur av produkter
- Alla produkter som returneras måste vara oanvända och i nyskick.
- Originalförpackning och tillverkarens lappar måste vara kvar, och produkten ska vara väl förpackad.
- Produkter med bruten plombering eller skadad förpackning kan inte returneras.
Varorna får ej vara använda och eventuell plombering skall finnas kvar på trosor/underdelar, då det är intimprodukter. Endast plomberade trosor och bikinitrosor tas i retur.
Dessa levereras alltid plomberade och kan därför INTE provas. Är plomberingen kvar och ok för övrigt går det bra att byta/returnera varan. Allt plast och märkning skall sitta kvar i varan. Det får inte finnas rester av smink, hud, deodorant eller andra dofter. Alla returer granskas noggrant innan godkännande.
Obs: Amoena Badprotes 149 Aqua Wave är en hygienartikel och tas därför inte i retur vid felköp - var därför noga så du har rätt storlek.
Returer skickas till:
Härliga Under AB, Norra Långgatan 18
261 30 Landskrona
Garantier
Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning.
Outlösta paket
Vi debiterar en avgift 250kr för kostnaderna för returfrakt samt administration.
Tvister
Du får alltid en avisering via mejl från oss när ditt paket är på väg. Om det mot förmodan levereras en defekt eller felaktig vara, eller leveransen helt uteblir, måste du omedelbart och senast inom 14 dagar från leveransmottagandet, reklamera den till oss via mejl, glöm inte att ange ditt namn och ordernummer.
Vid eventuell tvist följer vi alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendation.
Distans- och hemförsäljningslagen gäller när du handlar hos Härliga Under. Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheter genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte gör detta så rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende prövning. Vi följer ARN:s rekommendationer.